سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای پذیره نویسی 9.5 میلیون واحد در بورس : یک صندوق زمین و ساختم

نظر

برای پذیره نویسی 9.5 میلیون واحد در بورس :
یک صندوق زمین و ساختمان درج شد/ ساخت 299 واحد مسکونی و درمانی

صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان قابل معامله نگین شهر ری برای ساخت 295 واحد مسکونی و 4 واحد درمانی و با هزینه ساخت حدود 30 میلیارد تومانی توسط یک شرکت فرابورسی در بورس درج شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تحولات مربوط به ابزارهای نوین بازار سرمایه نشان می دهد با تصمیم مدیریت پذیرش بورس تهران، 27 میلیون واحد صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان قابل معامله نگین شهر ری با نماد "نگین" در فهرست نرخ‌های بازار صندوق‌های سرمایه گذاری درج ‌شده و قرار است 9.5 میلیون واحد از کل واحدهای سرمایه گذاری پذیره نویسی شود.

این صندوق برای تامین منابع مالی لازم ساخت 295 واحد مسکونی و 4 واحد درمانی و با هزینه ساخت حدود 30 میلیارد تومانی طی 30 ماه در شهر ری فعال خواهد بود.

مدیر، متعهد پذیره نویس و بازارگردان این صندوق تامین سرمایه بانک مسکن، متولی آن مشاور سرمایه گذاری امین نیکان آفاق و مدیر ساخت آن شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران هستند.


انتشار چند اطلاعیه پیش از موعد یک شرکت برای افزایش سرمایه و لغو یک مجمع

تکین کو زمان علاوه بر اعلام زمان مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه آن هم بدون دریافت مجوز سازمان بورس ، چند اطلاعیه پیش از موعد را هم منتشر کرد. مجمع سالانه دیروز لامیران نیز لغو شد.

  

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی اعلام تعطیلی دیروز به دلیل درگذشت آیت هاشمی رفسنجانی، مجمع  شرکت لامیران لغو و به زمان دیگری موکول شد.

براساس این گزارش، همچنین شرکت تکین کو با سرمایه 9 میلیارد تومانی در بورس حضور دارد ، بدون دریافت مجوز سازمان بورس اقدام به اعلام زمان مجمع فوق العاده برای ساعت 14 پنچ شنبه آینده 30 دی کرده و همزمان با آن چند اطلاعیه پیش موعد و مربوط به این رویداد را منتشر کرده که اشتباه است.

"رتکو" علاوه بر اعلام زمان مجمع فوق العاده، اطلاعیه های مهلت استفاده از حق تقدم ،تصمیمات هیئت مدیره درخصوص افزایش سرمایه، زمان تشکیل جلسه هیئت مدیره و تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده کرده که باید این موارد را اصلاح کند.

 

 

اشتباه تایپی یا آمار واقعی"شبریز"درکاهش 83 درصدی سود؟/ سازمان درحال بررسی

در پی تعدیل منفی و سنگین 83 درصدی سود پالایشگاه تبریز، برخی به اشتباه تایپی در آمار تولید بنزین و برخی دیگر به واقعی بودن اطلاعات معتقدند و سازمان بورس هم درحال بررسی این موضوع بوده و مدیران شرکت هم اطلاعات خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی توقف نماد پالایشگاه تبریز در روز دوشنبه و با انتشار گزارش عملکرد 6 ماهه (حسابرسی نشده) ، مشخص شد این شرکت 388 میلیارد تومانی برای هر سهم زیان شناسایی کرده و برنامه تعدیل منفی را در پیش گرفته است.

با انتشار اطلاعات جدید هم اعلام شد" شبریز" سود هر سهم را با کاهش سنگین 83 درصدی از 557 به 96 ریال رسیده و 13 ریال هم در نیمه اول سال محقق کرده است.

این آمار و ارقام در شرایطی موجب تعجب و نگرانی سهامداران این شرکت و دیگر همگروه ها شد که پالایشگاه تبریز در اولین پیش بینی سال مالی جاری با 180 درجه تغییر، به جای زیان 357 ریالی هر سهم در سال مالی قبل ، 557 ریال سود برای سال مالی جاری پیش بینی کرده بود.

براساس این گزارش، در این رابطه برخی از فعالان معتقدند این شرکت در گزارش منتشره ، دچار اشتباه تایپی در اعلام آمار تولید بنزین و شده و یک صفر از این آمار را انداخته است. اما گروه دیگری با توجه به تجربه گذشته و وضعیت مبهم سال های اخیر پالایشگاه ها بر این باورند ارقام اعلامی درست است.

با این همه پیگیری های بورس پرس نشان می دهد ، سازمان بورس به دلیل روند بسیار متفاوت پالایشگاه تبریز و خلاف دیگر پالایشگاه ها در حال بررسی اطلاعات شده است.

مدیران این پالایشگاه تبریز نیز درحالی اصلاحیه ای با تغییرات جزئی و تکرار سود96 ریالی منتشر کرده اند که درصدند طی امروز یا روزهای آینده ، به درخواست سازمان بورس پاسخ دهند تا مشخص شود ایا گزارش ارایه شده دارای اشتباه تایپی است یا اینکه آمار منتشره واقعی و نهایی هستند.

با این اوصاف انتظار می رود نماد این شرکت بعد از ارایه گزارش جدید و احتمالا" توضیحات مدیران، طی روزهای آینده آماده بازگشایی شود.

در این میان پالایشگاه اصفهان هم سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را 9 درصد کاهش از 291 به 266 ریال رسانده است.