سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در خصوص نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با مسئولان وزارت ن

نظر

"بصبا" چهارشنبه عرضه اولیه نمی شود

زمان عرضه اولیه 5 درصد سهام شرکت تولید نیروی جنوب غرب صبا که قرار بود چهارشنبه باشد ، به تعویق افتاد.

به گزارش بورسینس به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام قبلی ، قرار بود روز چهارشنبه 27 بهمن، 135 میلیون سهم "بصبا" با دامنه قیمت 350 تا 360 تومانی هر سهم از طریق کارگزاری بورس بهگزین در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه شود.

براساس این گزارش، اما این عرضه به تعویق افتاده و در زمان فعلا" نامعلوم دیگری انجام خواهد شد.

هنوز دلیل یا دلایل این رویداد مشخص نشده اما احتمال دارد انتقادات فعالان ، وضعیت کجدار و مریز بازار و همراه با کمبود نقدینگی و تبعات منفی ناشی از عرضه اولیه هفته گذشته سهام برکت در این تصمیم بی تاثیر نباشد.

در این رابطه مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس ایران با صدور اطلاعیه ایی اعلام کرد زمان عرضه اولیه سهام شرکت تولید نیروی جنوب غرب صبا در نماد بصبا1 تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

وزیرنفت:
پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزودی بهره‌برداری و بنزین خودکفا می شود

وزیرنفت با اعلام سرفصل های جلسه دیروز با کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزودی به بهره‌برداری می رسد و بنزین خودکفا می‌شود.

به گزارش بورسینس به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، بیژن زنگنه در خصوص نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با مسئولان وزارت نفت به خانه ملت گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، اشراف کامل به نقاط قوت و ضعف در صنعت نفت و گاز داشتند و تذکراتی در این جلسه مطرح کردند که به آن رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: بحث های مختلفی در این جلسه در حوزه‌های اقتصاد کلان مرتبط با وزارت نفت، درآمد هدفمندی یارانه‌ها، درآمدهای نفتی، تأمین مالی اجرای پروژه‌های صنعت نفت و گاز، مسائل مربوط به بورس انرژی، اقتصاد بخش نفت و ساماندهی پتروشیمی‌ها مطرح و مقرر شد نشست‌های تخصصی درحوزه اقتصاد کلان مرتبط با صنعت نفت و گاز با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه یابد.

وزیر نفت با اشاره به پیگیری گازرسانی به مناطق دیگری ازکشور افزود:ان‌شاء الله به زودی پالایشگاه ستاره خلیج فارس مورد بهره‌برداری قرار می گیرد و با انجام این مهم، کشور را در زمینه بنزین خودکفا خواهیم کرد.

زنگنه ادامه داد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس درحال راه‌اندازی است و تلاش می شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. البته ممکن است چند روزی تأخیر وجود داشته باشد اما درحال حاضر به صورت 3 شیفت فعالیت‌ها برای اتمام پروژه درحال انجام است.


معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس عنوان کرد:
دو پیشنهاد برای شرکت های آسیب دیده و مشمول ماده 141

کار گروهی تحت عنوان شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تشکیل شده تا به پیشنهاداتی که در خصوص بهبود وضعیت شرکت های آسیب دیده و مشمول ماده 141 قانون پرداخته شود و موضوع معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز در آن مورد بررسی قرار گیرد.

کار گروهی تحت عنوان شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تشکیل شده تا به پیشنهاداتی که در خصوص بهبود وضعیت شرکت های آسیب دیده و مشمول ماده 141 قانون پرداخته شود و موضوع معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز در آن مورد بررسی قرار گیرد.

معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگا بورس نیوز اظهار داشت: در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی دو پیشنهاد برای بهبود وضعیت شرکت های آسیب دیده و مشمول ماده 141 قانون تجارت تهیه و مطرح شده است.

حسن امیری در ادامه افزود: دو راهکار ارائه شده در خصوص این بحث، شامل تمدید یکساله معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و اصلاح ماده 141 قانون می باشد.

وی گفت: پیشنهاد اصلاح ماده 141 قانون بر این اساس است که به جای مشخص کردن تقاضا برای سرمایه حقوق صاحبان سهام در نظر گرفته شود و معافیت مالیاتی نیز تا پایان سال 95 جهت تجدید ارزیابی دارایی های شرکت های آسیب دیده تمدید گردد.

امیری تأکید کرد: دو پیشنهاد مطرح شده در مرحله بررسی است و باید در جلسه اصلی که اتاق بازرگانی زمانش را مشخص می کند مورد تصمیم گیری و اعلام نظر نهایی قرار گیرد. که البته در این راستا شنیده می شود پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص ایجاد تغییر در ماده 141 قانون تجارت گفته است که احتمالاً مجلس شورای اسلامی با این تغییر موافق نباشد. حال باید دید نتیجه نهایی این بررسی ها و جلسه اصلی شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی به چه صورت رقم خواهد خورد.