سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ذوب را نگه داریم یا خارج شویم... بخریم یا منتظر بمانیم؟

نظر

اعلام تزریق 200 میلیون دلاری به بورس در سال گذشته

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد:
دلایل فقر بورس ایران از سرمایه های خارجی / 200 میلیون دلار آمد اما کم است
معاون وزیر اقتصاد با اعلام تزریق 200 میلیون دلاری به بورس در سال گذشته و درخواست سرمایه گذاری 80 میلیون دلاری، دلایل عدم تزریق سرمایه های خارجی به بورس ایران را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد خزایی درباره ارتباط سرمایه گذاران خارجی با بورس ایران گفت: بورس جایگاه خود در سرمایه گذاری خارجی و استفاده از مکانیزم های بازار مالی در دنیا و داخل برای ورود منابع پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل آن محدودیت های قانونی است که وجود دارد.دلیل دیگر تحریم ها است. ضمن اینکه اساساً ورود منابع مالی خارجی از طریق بورس نیز مکانیزم های خاص خودش را دارد که یک توسعه یافتگی در این زمینه ضرورت دارد. البته بورس می تواند قابلیت های زیادی داشته باشد و کاملا از این حالت منفعلانه خارج شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران افزود: سال گذشته حدودا 200 میلیون دلار سرمایه گذری خارجی در بورس داشته ایم در حالی که این رقم، بسیار بسیار پایین است. هر چند که اگر تحریم ها را نیز در نظر بگیریم، این مقدار هم رقم خوبی است.

خزایی با اشاره به ظرفیت بورس در سرمایه گذاری گفت: در بعضی از قوانین و مقررات نیازمند اصلاح هستیم تا بورس بتواند نقش خودش را در آینده در حوزه سرمایه گذاری خارجی بازی کند.

وی با انتقاد از نگاه مسئولین به بورس ادامه داد: نگاه مدیران این نبوده که بورس ایران با ساز و کارهای بین المللی پیش برود. البته بعضی از دلایلی که در گذشته وجود داشته، منطقی بود زیرا بازار ارز ایران کفاف و ظرفیت این کشش را نداشت. یکی از مشکلات جدی بورس این است که حساب ارزی نمی توان باز کرد. یعنی وقتی سرمایه گذار جذب شده نمی تواند حساب پولی باز کند.

وی همچنین از درخواست سرمایه گذاری 80 میلیون دلاری برای ورود به بورس در هفته گذشته خبر داد گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذار علاقه مند بود میزان سرمایه گذاری را در بورس افزایش دهد اعتبارنامه را برای افزایش رقم نگه داشتیم.

بعد از تصویب هیات دولت قطعی می شود:
معرفی 4 عضو جدید شورای عالی بورس/ احتمال جابجایی یک عضو
اسامی 4 عضو جدیدی که بعد از تصویب هیات دولت وارد شورای عالی بورس می شوند نشان از افزایش حضور مدیران بازار سرمایه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه دیروز شورای عالی بورس که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، بعد از ارایه گزارش عملکرد هیات مدیره ، صورت های مالی سال گذشته سازمان بورس به تصویب رسید و همچنین 4 عضو جدید شورای عالی بورس مشخص و به هیات دولت معرفی شدند تا بعد از تصویب در هیات دولت، عملا" وارد ترکیب شورای عالی بورس شوند.

به این ترتیب محمدرضا پورابراهیمی، غلامرضا زال‌پور و محمدرضا مقدسی و خانم مرجان فقیه نصیری از ترکیب شورا خداحافظی کرده اند و 4 نفر جدید معرفی شده اند اما تا زمان تایید هیات دولت نهایی و قطعی نیست.

براساس این گزارش، پیگیری های بورس پرس نشان می دهد این 4 نفر شامل رسول سعدی ( رئیس هیات مدیره فرابورس و از مدیران شناخته شده و خوشنام بازار سرمایه ، سید عباس موسویان ( عضو شورای فقهی سازمان بورس و از صاحب نظران معروف حوزه های پولی و و مالی)، قاسم محسنی ( عضو هیات مدیره سازمان بورس و معاون سابق نظارت بر نهادهای مالی که دوره 10 ساله وی در هیات مدیره سازمان بورس به پایان رسیده) و محمد طالبی (مدیرعامل سابق بانک کشاورزی و سرمایه گذاری تدبیر) هستند.

این درحالی است که نام غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر هم مطرح بوده و باید دید در نهایت عضو چهارم شورای عالی بورس کدام نفر خواهد بود؟

 از سوی دیگر احتمال دارد یکی از اعضاء کنونی شورا به نمایندگی از نهاد دیگری در ترکیب شورای عالی بورس حضور داشته باشد.

با این اوصاف و با این ترکیب ، شورای عالی بورس به عنوان بالاترین رکن بازار اوراق بهادار ایران از مدیران شناخته شده فعال بازار سرمایه بیش از گذشته بهره مند خواهد شد.

قرار است بعداز نهایی شدن 4 عضو جدید و در اولین جلسه شورای عالی بورس، دو عضو جدید هیات مدیره سازمان بورس ( با توجه به اتمام دوره 10 ساله دو عضو ) هم مشخص شوند.
+ نوشته شده در  جمعه 28 خرداد1395ساعت   توسط بورس باز  |  نظر بدهید

سقف صدور ضمانت‌نامه در صندوق تعاون چقدر است؟ سقف صدور ضمانت‌نامه در صندوق تعاون چقدر است؟ مدیرعامل صندوق… 

سقف صدور ضمانت‌نامه در صندوق تعاون چقدر است؟

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون می‌گوید، ضمانت‌نامه‌هایی که این صندوق صادر می‌کند تا چند برابر امکان سرمایه‌گذاری بیشتر را فراهم می‌کند.

مهدی حسین‌نژاد ‌در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان ضمانت‌نامه‌های صادره برای تعاونی‌ها،گفت: سقف صدور ضمانت‌نامه در صندوق 70 میلیارد ریال است و طرح‌های دانش بنیان بدون نوبت در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در دولت قبل سقف صدور ضمانت‌نامه 1.5 میلیارد تومان بود ولی در دولت یازدهم این رقم به 7 میلیارد تومان افزایش یافت و شرکتها و تعاونی‌هایی بوده‌اند که تا این سقف ضمانت‌نامه برایشان صادر شده است؛ از جمله شرکتهای پتروشیمی، شرکتهای تولید برق کوچک مقیاس، تعاونی‌ گلخانه‌داران و شرکتهای تامین نیاز که حالت عام تری دارند و تعداد اعضایشان زیاد است.

وی اصلی‌ترین هدف تشکیل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون را جایگزینی برای تامین وثیقه تعاونگران فاقد توان مالی، کاهش ریسک و ایجاد پوششی برای انواع خطرات و تهدیدات پیش روی سرمایه‌گذاران ذکر کرد و گفت: در بحث ضمانت، شرکتها را بر اساس اعتبارسنجی که انجام می‌دهیم، امتیازبندی و رتبه‌بندی می‌کنیم و عموما وثیقه‌های سهل و آسان می‌گیریم.

حسین نژاد در پاسخ به این پرسش که چه میزان از ضمانت‌نامه‌های صادره منجر به اشتغال شده است؟ گفت: ضمانت‌‌نامه‌ها به میزانی که صادر می‌کنیم اشتغال ایجاد نمی‌کند بلکه این ضمانت یک ضریب تکاثری دارد که منجر به سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود مثلا فردی 10 میلیارد تومان تسهیلات بانکی می گیرد و ما در صندوق 7 میلیارد تومانش را تضمین می‌کنیم ولی 15 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند یعنی ضریب تکاثری دارد و ضمانت‌نامه ما تسهیل می‌کند که سرمایه‌گذار بخشی از پول خود را بیاورد و تامین کننده مالی هم اطمینان پیدا می‌کند این پول با ضمانت‌نامه ما برمی گردد.

وی افزود: در واقع عملا دو تا سه برابر ضمانت‌نامه ضریب تکاثر سرمایه‌گذاری داریم به عنوان مثال اگر برای سالی 400 میلیارد تومان ضمانت بگذاریم مطمئنا تا سقف 1200 میلیارد تومان منجر به سرمایه‌گذاری در کشور خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال 94 گفت: سال گذشته علاوه بر جایگزین وثیقه نزد بانکها، به طور مستقیم به تعاونی‌ها خدمت‌رسانی کردیم و برای رونق اقتصادی تعاونی‌ها به ویژه سرمایه در گردش‌ آنها ضمانت‌نامه معاملات صادر کردیم. مثلا در مورد برخی شرکتهای کشاورزی و دامپروری با پشتیبانی امور دام قرارداد بستیم و با ضمانت‌نامه صندوق توانستند با کمتر از یک درصد کارمزد، مواد اولیه تهیه کنند.

به گفته حسین نژاد، صندوق ضمانت بخش تعاون با اعتقاد به توان بالقوه تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال و افزایش تولید، علاوه بر تضمین و توانمندسازی شرکت‌های تعاونی موجب افزایش توان مالی، قدرت رقابت پذیری و سهم بازار تعاونی‌ها شده است.

انتهای پیام

سقف صدور ضمانت‌نامه در صندوق تعاون چقدر است؟

+ نوشته شده در  جمعه 28 خرداد1395ساعت   توسط بورس باز  |  نظر بدهید

آخرین سیگنال سهم "ذوب" - خساپا و نماد "تکنو"

ذوب در صورت اصلاح در قیمت 280 تا 285 تومان محدوده حمایتی خوبی دارد. سوال اینجاست که در صورت برگشت ذوب تا کجا میتواند رشد کند؟

 

نماد تکنو

جهت خرید تکنو  تحلیلگران معتقدند که حدود 180 تومان برای خرید با دید یک ماهه و میانگین باردهی 15 % مناسب میباشد. سیگنال یکی از این تحلیلگران را ملاحظه کنید.

این سهم در حدود 170 تومان حمایت خوبی دارد و در صورت حرکت میتواند تا 330 تومان رشد نماید.

 

درباره خساپا

 

نماد خساپا که روز گذشته در حدود 14 درصد منفی و در قیمت حدودا 127 تومان کار خود را به اتمام رساند، هم اکنون بیش از دو درصد مثبت و در قیمت 129 تا 130 تومان قابل معامله می باشد.

تحلیل داود عراقی:
بالاخره امروز سایپا باز شد و دیدیم تحلیل بر تعصب پیروز شد.سازمان امروز خیلی هنرمندانه سهم رو در یکی از بهترین نقاط حمایتی بازگشایی کرد.این بازگشایی اگه 1 ساعت زودتر صورت میگرفت هم اینکه سهم بالای 1 میلیارد میتونست حجم بخوره هم فشار فروش احتمالی سهم رو برای روزهای آتی بگیره.البته بازگشایی سهم در نقطه حمایتی خوب 1250 نکته خیلی قابل توجهی هست که میتونه نهایتا اگه فشار فروش هم بالا باشه به صورت رنج در این محدوده حرکت کنه.با توجه به اینکه هنوز حدود 5 میلیارد از سهام حاصل از افزایش سرمایه باید فروش بره و شاخص گروه هم در وضعیت حمایتی هست فردا تکلیف این گروه رو سایپا مشخص میکنه که کلا گروه خودرویی برگرده یا یه اصلاح جزئی دیگه داشته باشن.این گروه کم کم در برخی سهم ها فرصت خوبی داره برای خرید میده.

پیشنهاد ما اینه صبح در صورت افزایش تقاضا در سایپا بصورت پله ای وارد این گروه بشید و در صورت فشار عرضه ها دست نگهدرید تا این اصلاح تموم بشه.حمایت 1100 الی 1140 نهایت نقطه ریزشی احتمالی سایپا هست که به نظرم بعیده تا این محدوده ریزش داشته باشیم.مگر اینکه فردا عرضه ها هیجانی باشه.

منبع تحلیل

 


برچسب‌ها: سهم خساپا, سیگنال بورس, اخبار سهام امروز بورس
+ نوشته شده در  یکشنبه 9 خرداد1395ساعت   توسط بورس باز  |  نظر بدهید

سیگنال خرید ومعادن ، ثالوند و ذوب - قیمت ورود و خروج مناسب این سهام چیست؟

ثالوند برای روز دوم پس از عرضه تنها در حدود 50 هزار سهم معامله شد و 5 درصد دوم سود را عاید سهامدارانش نمود.

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در اردیبهشت ماه سال 1395 به 15431 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 8.2 درصد افزایش نشان می دهد.
متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 40.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان 1.7 و 2.8 درصد افزایش نشان می دهد.

میتوانید علاوه بر نماد، نام تحلیلگر مورد نظر خود (ویا نام مستعار) را در وبسایت فانوس efanos.com جستجو نمایید و تحلیل های ارائه شده توسط وی را ملاحظه کنید. تحلیلهایی که مستقیما در فانوس ثبت شده اند در سر برگ "سیگنال ها" جمع آوری میشوند و قابلیت ارزیابی به سطوح مختلف متوسط، خوب، و عالی دارند. این دسته بندی را میتوانید در پروفایل هر تحلیلگر مشاهده کنید.

تحلیل هایی که در سایر منابع اطلاع رسانی منتشر میشوند را در سربرگ "تحلیل ها" مطالعه کنید.

"ومعادن" چه میشود؟

به طور میانگین تحلیلگران فانوس خرید سهم را در حدود قیمتی 130 تومان توصیه مینمایند. متوسط بازدهی ماهانه این سهم نسز در حدود 15 تا 20 درصد برآورد شده. لیکن در ارتباط با دوره زمان نگهداری سهم نظرات متفاوت است: سیگنال خرید ومعادن

در این بین "تحلیلگر کارگزاری آبان" جز تحلیلگرانی ست که سابقه خوبی در ارسال سیگنال های معتبر از حیث دقت ورود و خروج و بازه زمانی داشته است: سیگنال کارگزاری آبان

نا گفته نماند که قیمت 150 تومان مانعی برای رشد قیمتی سهم میباشد و برای رسیدن سهم به قیمت 170 تومان باید بالای 150 تومان تثبیت گردد.

 

ذوب را نگه داریم یا خارج شویم... بخریم یا منتظر بمانیم؟

ذوب پس از سه روز متوالی معامله در قیمت های منفی، امروز توانست قیمت پایانی خود را به 1.5% مثبت برساند. لیکن آخرین معامله های سهم در حدود 0.5% مثبت و در قیمت 306 تومان انجام گرفت.

دید ارسال کنندگان سیگنال در سایت فانوس در ارتباط با قیمت های ورود و بازه زمانی و حتی قیمت هدف متفاوت است:

لیکن میتوان گفت اهداف پیش روی سهم 330 تومان و سپس 365 تومان است. نیاید از نظر دور داشت که سهم در قیمت 307 تومان حمایت داشته که پس از منفی شدن متوالی این قیمت تبدیل به مقاومت شده است. لذا برای رویت قیمت 330 لازم است در 307 تومان تثبیت گردد.

یک تحلیل با جزییات بیشتر از قیمت ورود از یک تحلیلگر با سیگنال های معتبر بخوانید

 

 


برچسب‌ها: بورس, خرید سهام سود آور, خرید اوراق بهادار
+ نوشته شده در  شنبه 8 خرداد1395ساعت   توسط بورس باز  |  نظر بدهید

نظرات در ارتباط با نقطه ورود به نماد "فولاد"

نظرات در ارتباط با نقطه ورود به نماد "فولاد" پراکنده است. لیکن در این ارتباط یک سیگنال فروش از "سیاوش غضنفری" هم دیده میشود.

نگاهی به سایر تحلیل های این سهم نیز بندازید:
https://efanos.com/Search?Tab=Signal&SecurityId=969

به هر حال دید کلی تحلیلگران در فانوس، بر خرید این نماد است. این سهم در حدود یک ماه است که به صورت فرسایشی دچار کاهش قیمت 147 تومان شده است. هم اکنون قیمت این سهم در حدود 128 تومان میباشد.
+ نوشته شده در  سه شنبه 4 خرداد1395ساعت   توسط بورس باز  |  نظر بدهید

درباره نماد "وبصادر" و "وپارس"

باز نماد "وبصادر" و کشمکش قیمتی در مرز 100 تومان:

شاید نتوان نظرات تحلیلگران را در ارتباط با بازه زمانی و بازده مورد انتظار تجمیع کرد. لیکن، تحلیلگران متفق هستند که این سهم در حدود 96 تا 100 تومان نقطه طلایی ورود است و با دید 1 تا 3 ماه بازده خوبی عاید سهامداران خواهد نمود.

تحلیلگر "بورس تاک" بازدهی جذابی برای این سهم پیش بینی کرده که پیشنهاد میکنم ببینید
"وپارس" نمادی از گروه بانکی که در کانون توجه تحلیلگران بازار سرمایه است.

کلیه قیمت هایی که تحلیلگران سایت فانوس برای ورود به این سهم پیشنهاد نموده اند خارج از رنج قیمتی ایست که روز جاری معامله شده است. تحلیلگران پیشنهاد ورود به سهم در قیمت 110 تومان را میدهند و اغلب دید 3 ماهه برای سرمایه گذاری در این سهم را دارند. لیکن بازده مورد انتظار از نگاه هر تحلیلگر میزانی متفاوت است.

نگاهی به تحلیل های ثبت شده در فانوس بیندارید