سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با تحلیل و بررسی بورس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید - با چقدر

نظر

به شما تبریک می‌گم! چون به سرمایه‌گذاری در بورس علاقه‌مند هستید و مایلید با راهنمایی سایت بورسینس به سرمایه‌گذاران موفق بپیوندید تا آینده مالی بهتری برای خودتون و خانواده‌تون رقم بزنید.

بورسینس اینجاست تا به شما برای شروع اصولی کار کمک کنه، می‌خوایم مطمئن بشیم شروعی قوی و اصولی خواهید داشت و مثل کسایی نخواهید بود که از پایه و اول‌کار، بدون داشتن یک مربی خوب و به قول معروف الابختکی کاری را شروع می‌کنن و بعد که شکست می‌خورن متعجب هم می‌شن! شروع کار در بورس واقعا بحث مفصلیه ولی ما در این صفحه مواردی که فکر می‌کنیم از همه مهم‌تر هستن را براتون روشن می‌کنیم.

آماده‌اید؟ بیایین شروع کنیم…

اول از باورهای شما شروع می‌کنیم چون مواردی اساسی هستن. برخی از افراد هنوز درک درستی از بازار بورس ندارن و باورهای اشتباهی در مورد بازار بورس در ذهن‌شون پرورش دادن. مثلا اینکه بورس رو مثل یک قمارخونه تلقی می‌کنن یا اینکه تصور می‌کنن بورس فقط برای حرفه‌ای‌ها یا افرادی که رانت دارن سود داره و افراد عادی نمی‌تونن هیچ سودی از بازار کسب کنن. توصیه می‌کنم توی این مقاله 5 افسانه و باور غلط در مورد بورس و دلیل غلط بودن اونها رو بخونید

سخنان وارن بافت

من انقد باهوش نیستم و نمی‌تونم…

اعتمادبه‌نفس کم و عزت نفس پایین مثل خیلی از جاهای دیگه در بورس هم نفعی براتون نخواهد داشت. با داشتن اعتمادبه نفس پایین و خودکم‌بینی، شخص تصور می‌کنه به باهوشی و توانایی بقیه افراد نیست و خودش رو دست‌کم می‌گیره. “بورس به امثال ما نیومده” شاید جمله‌ای باشه که برای توجیه خودکم‌بینی خودش بکار می‌بره.

حتما یادگیری را ادامه بدید تا بعدا در روانشناسی معامله‌گری بگیرید که “خودتون رو لایق سودهای بالا ندونستن” یکی از خطاهای معامله‌گران هست که بصورت ناخودآگاه جلوی رشد سودها رو در معاملات سهام می‌گیره (یعنی سهام‌شون رو زود می‌فروشن) حتی با وجودی که شخص از لحاظ فنی توانایی بسیار بالایی در تحلیل سهام و بازار داره.

غیر از موارد درونی مثل چیزهایی که گفتم، موارد بیرونی هم قطعا وجود دارن که حتما سوالاتی در این زمینه براتون پیش اومده…

با چقدر سرمایه می‌تونم معامله در بورس رو شروع کنم؟ چقد سرمایه در بورس نیازه؟

مقدار سرمایه اصلی شما هرچقدر بیشتر باشه سود بیشتری میبرید. خیلی ساده است.
فرض کنید شما 2 میلیون تومن سهام خریدید، اگر 10 درصد سود کنید، سود شما میشه 200 هزار تومان و جمع پول شما به 2 میلیون و 200 هزار تومان میرسه.

ولی اگه مثلا 10 میلیون تومان سهام خریده باشید و 10 درصد سود کنید، سود شما میشه 1 میلیون تومان و سرمایه شما به 11 میلیون افزایش پیدا میکنه.

مبالغ بالا فقط مثال بود و اینطور نیست که شما با هرچقدر که دوست داشتید سهام بخرید. البته محدودیتی در خرید سهام وجود نداره و کسی به شما نمیگه چرا دارید اینقدر سهام می‌خرید. منظور اینه باید اصول مدیریت سرمایه رو رعایت کنید و فقط مبلغ مشخصی رو در هر معامله ریسک کنید.

اما اگه بخواید بدونید حداقل معامله چقدره، توی سیستم‌های معاملات آنلاین در حاضر با حداقل 100 هزارتومان میشه سهام خرید.

قدرت بهره مرکب

آیا با پول کم می‌تونیم توی بورس سودهای خوب بدست بیاریم؟

واقعیت اینه که در اوایل کار اینطور نیست اما مفهومی داریم به اسم “بهره مرکب” که انیشتین خدابیامرز گفته بزرگ‌ترین کشف ریاضی همه زمان‌ها خواهد بود. اگه بخوام بهره مرکب رو ساده بگم مفهومش اینه که اگه بخواید ازش بهره مند بشید باید بذارید سرمایه‌گذاری شما دوباره سرمایه‌گذاری بشه‌ دوما شما باید مدت زمانی منتظر بمونید تا سرمایه‌گذاری‌ شما همراه با درآمدش رشد کنه.

فرض کنید شما 1 میلیون تومان سهام خریدید و قیمت این سهم 20 درصد بالا رفت و حالا سهام شما 1 میلیون و 200 هزارتومن ارزش داره. حالا اگه سهم  20 درصد دیگه رشد کنه، این 20 درصد از 1.200.000 تومان حساب میشه و نه 1 میلیون تومان!

پس سرمایه شما با 20 درصد دوم به 1.440.000 تومان می‌رسه. شاید بگید فرق 20 درصد 1 میلیون با 20 درصد 1.200.000 تومان فقط 40 هزارتومن هست ولی یادتون رفته ما فقط 1 میلیون رو مثال زدیم و بهره مرکب همین سود بهره‌های کوچک هست که روی هم جمع میشه و سرمایه بزرگی رو تشکیل میده.

معامله سهام با پول قرض گرفته شده!؟

هیچ وقت با پولی که قرض گرفتید یا وام هست وارد بورس نشید. مهمترین دلیلش اینه که معامله با پول قرضی از جنبه‌های روانی باعث ایجاد استرس و اضطراب و ترس بیش‌از حد در شما میشه و با وجود این عوامل، کسب سود و داشتن معاملات موفق خیلی خیلی مشکل خواهد بود.

چقدر می‌تونم توی بورس سود کنم و احتمال ضرر و سود چقده؟

این سوال جواب مشخصی نداره چون ضرر و سود شما در بورس وابسته به خیلی چیزهاست و مهم‌ترین عوامل میزان مهارت و تجربه شما و میزان سرمایه‌ هست.

بودن کسایی که در مدت چندماه سود بیش از 900 درصدی کسب کردن (ونفتح نیمه دوم سال 92) یا سودهای شگفت‌انگیز “شتران” و “شاوان” و البته کسایی بودن که ضرر کردن.

افرادی بودن که با عدم یادگیری، عدم قبول مسئولیت و پیروی از بقیه خیلی ساده سرمایه‌شون کم شده، رفتن و دیگه هم هیچ وقت به بازگشت به بورس فکر نکردن و سودهای عالی که می‌تونستن تو حساب بانکی‌شون داشته باشن رو از دست دادن.

خیلی‌ها رو هم داشتیم که  رفتارشون از اول مثل معامله‌گرای حرفه‌ای بوده و خیلی سریع پیشرفت کردن و الان دارن پرتفوی چندمیلیارد تومنی رو مدیریت می‌کنن.

یا اینکه خیلی‌ها رو داشتیم بد شروع کردن و ذاتا اهل معامله‌گری نبودن ولی کم‌کم فهمیدن اشتباهاتشون کجاست و یادگیری رو شروع کردن و به قول معروف به فوت و فن کوزه‌گری وارد شدن.

آموزش ورود به بورس

شروع خوب و شروع بد کدومه؟

شروع خوب اینه که

 – یادگیری و پیشرفت شخصی رو در اولویت قرار بدید

 – برای معامله با خونسردی عمل کرده و احساسات‌تون رو کنترل کنید

 – به جای دنباله‌رو این و اون بودن، به این توجه کنید معامله‌گرها و سرمایه‌گذارهای حرفه‌ای چطور معامله می‌کنن (نه اینکه چی می‌خرن یا چی می‌فروشن!)

 – مدیریت ریسک و سرمایه رو رعایت کنید و اصل اول شما حفظ سرمایه باشه

 – برای پیشرفت در این بازار، وقت و انرژی بذارید و هزینه کنید

و…

شروع بد اینطوره که

 – بدون اینکه حتی چیزای ابتدایی رو بدونید برید مبلغ زیادی سهام بخرید

 – صرفا دنبال سیگنال گرفتن از این و اون باشید

 – دنبال یه ماهه پولدارشدن باشید

 – فکر کنید بورس قماربازیه پس نیاز به یادگیری نداره

 – معاملات رو از روی احساسات انجام بدید

 – تا یه معامله سودده داشتید خودتون رو خدای بورس بدونید و شیرجه بزنید توی بازار

آموزش بورس مبتدی

 – برای یادگیری وقت نذارید و هزینه نکنید و بگید من اومدم بورس پول دربیارم نه اینکه پول خرج کنم!

 – مسئولیت پذیر نباشید و ضررهاتون رو بندازید گردن بازار، مردم، سهامدار عمده

 – و …

مفاهیم اولیه بورس رو چطور یاد بگیرم؟

سایت بورسینس کتاب الکترونیکی منتشر کرده به اسم “3 گام تا ورود به دنیای گاوها و خرس‌ها” که مفاهیم اولیه بورس همراه با سوال و جواب بطور مفصل داخل این فایل هست. این فایل بصورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیره

دانلود رایگان pdf آموزش شرکت در بورس