سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش 119 درصدی سود یکی از بانکهای بورسی

نظر


بانک ملت پیرو انتشار صورتهای مالی میاندوره دوم سال از تحقق سود 81 ریالی هر سهم و افزایش 119 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و با صف خرید روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بانک ملت گزارش عملکرد مهر و 7 ماهه سال جاری را منتشر کرد و با قیمت 2588 ریالی هر سهم با صف خرید روبرو شد.

براین اساس،درآمد این بانک از تسهیلات اعطایی طی مهر ماه 1.77 هزار میلیارد تومان و میزان سود پرداختی 1.2 هزار میلیارد تومان بوده،همچنین تراز بانک تا 7 ماهه 2.2 هزار میلیارد تومان مثبت است که این خبرخوبی است چراکه در مدت مشابه سال قبل این عدد بیش از یک هزار میلیارد تومان منفی بود.

همچنین،"وبملت" در دوره 6 ماهه به ازای هر سهم 81 ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 119 درصد رشد داشته که عمدتا بخاطر افزایش 26 درصدی جمع درآمدها است.

این بانک 5 هزار میلیارد تومانی براساس عملکرد 6 ماهه سال جاری مبلغ 407 میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است.سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌گذاری‌ها سبب رشد جدی شده و همین عامل در کنار کنترل پرداخت سود علی الحساب به سپرده گذاران موجب شده سهم بانک از درآمدهای مشاع به یک میلیارد تومان برسد و این در شرایطی است که سهم بانک از درآمدهای مشاع در سال گذشته، منفی 2 میلیارد تومان بوده است.

عملکرد این بانک بهبود یافته اما نکته ای که احتمالا سبب فشار فروش در این نماد و سایر بانکی ها شود، عدم شناسایی سود تسعیر نرخ ارز است که احتمالا به دلیل مشخص نشدن نرخ ارز، در گزارش حسابرسی نشده لحاظ نشده و به نظر اثرات آن در گزارش حسابرسی شده نمود پیدا کند.

بانک بورسی صورت مالی 6 ماهه داد و صف خرید شد

یکی از بانک های حاضر در بورس با انتشار صورت های مالی از افزایش 78 درصدی سود هر سهم نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و دیروز با صف خرید روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک خاورمیانه درحالی گزارش مهر و 7 ماهه سال جاری را نتشر کرده که دیروز با قیمت 2757 ریالی هر سهم با صف خرید روبرو شد.

براین اساس،"وخاور" در دوره 6 ماهه به ازای هر سهم 255 ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 78 درصد رشد داشته که عمدتا بخاطر افزایش 48 درصدی جمع درآمدها است.

این بانک بورسی براساس عملکرد 6 ماهه سال جاری مبلغ 152.9 میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است.


کاهش 58 درصدی زیان بزرگترین بانک بورس در نیمه اول سال

بانک صادرات با انتشار صورت های مالی میاندوره نیمه اول سال اعلام کرد زیان هر سهم 58 درصد کمتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک صادرات که با سرمایه 5.7 هزار میلیارد تومانی بزرگترین بانک بورسی محسوب می شود،گزارش عملکرد مهر و 7 ماه سال جاری را منتشر کرد.

بر این اساس،"وبصادر" در 6 ماه نخست سال جاری 163 ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت از کاهش 58 درصدی زیان دارد . باتوجه به شناسایی زیان 164 ریالی در 3 ماه ابتدایی سال و توقف روند زیاندهی می توان به بهبود وضعیت این بانک امیدوار بود.

رشد سود و وجه التزام تسهیلات اعطایی در کنار افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌گذاری‌ها موجب شده سهم بانک از درآمدهای مشاع به 1.16 میلیارد تومان برسد. این رقم در دوره مشابه سال گذشته (376.3) میلیون تومان بوده است.

جمع درآمدهای "وبصادر" در 6 ماهه سال جاری 3.59 میلیارد تومان و در دوره مشابه سال گذشته 1.28 میلیارد تومان بوده است. البته هزینه ها هم رشد جدی داشته اما در مجموع وضعیت در این بانک نسبت به گذشته به مراتب بهتر شده است.